Merch ili ne? 5 razloga zašto brendu trebaju promotivni materijali
Vjerujemo da nismo prvi koji će vam obznaniti da majica s vašim logotipom, koji iskače s isklesanih prsa svakog zaposlenika ili zbunjenog uredskog ljubimca, više nije IN. Logo da, uvijek i svugdje, ali ne prenaglašeno i vrišteće.
Zato je važno da kod izrade svojih promotivnih materijala ili merchandisea – mercha, koristite sve elemente vizualnog identiteta. Budite prisutni na njima, ali nikako previše. Dozirajte.
Jer vaš brend nije samo logo, tu su i drugi elementi, poput boje, tonova, slogana. I to sve može biti zastupljeno na vašim promotivnim materijalima, ali uz dozu elegancije.
Uz to, sve je važnija funkcionalnost mercha. U svijetu gdje su nam kvalitetni materijali, kreativni poklončići, svakakvi gadgeti i slični funkcionalni predmeti udaljeni samo dva klika, kemijske olovke s vašim logotipom (koje se nakon tri ispisane rečenice raspadnu ili im ponestane tinte) više jednostavno ne prolaze. Završavaju duboko u ladici ili smeću i prije kraja godine.
Dakle, merch ili ne? Naš odgovor je da, svakako. Ali ako ste spremni biti kreativni, imate super ideju i zdrav budžet.
Pitate se koje su prednosti promotivnih materijala?
Ima ih brdo, posebice u ovo božićno vrijeme kada par promo itema možete zapakirati u super božićni poklon za partnere, klijente, kupce…
Mi izdvajamo ove:
1. Prepoznatljivost brenda
Promo materijali su reklama vašeg brenda, tvrtke, proizvoda. Ali s njih ne mora vrištati logo i adresa web stranice. Budite suptilniji. Koristite sve elemente vizualnog identiteta i ne brinite jer vaši sljedbenici će vas prepoznati i cijeniti. Sigurni smo da će radije obući majicu s mini logotipom na rukavu majice, nego majicu s čudovišno velikim logotipom na prsima, izrađenog s lošim preslikačem i vidljivim bijelim obrubom (koji tamo ne bi trebao biti).
2. Funkcionalnost mercha
Kroz funkcionalan merch postat ćete dio svakodnevice vaših klijenata, odnosno oni će postati vaši brend ambasadori i glavni promotori. Merch, a kroz njega i sam brend, postaje dio lifestylea. Koristite kvalitetne materijale i proizvode koji će vas u startu koštati nešto više, ali dugoročno će i donijeti više, bolje…
3. Zajednica
Korištenjem promotivnih materijala, vaši zaposlenici, partneri i klijenti sa sličnim lifestyleom postat će svojevrsni fanovi i članovi mini zajednice, koja će prenositi filozofiju, vrijednosti i ciljeve vašeg brenda.
Dopustite im varijacije, personalizaciju i dorade mercha, da bude točno onako kako oni žele. Jackpot!
4. Monetizacija mercha
Merchandise, ako je napravljen kvalitetno i funkcionalno, može postati proizvod za sebe i, još važnije, dodatan izvor prihoda. U vaš džep.
5. Doprinos zaposlenika
Uz vas i vašeg partnera, zaposlenici su ti koji imaju najsnažniju emocionalnu povezanost s vašim brendom. Prema tome su i savršen pool zagovornika i ambasadora brenda ili tvrtke. Prilagodite se njihovom lifestylu, željama i idejama. Neka s guštom nose vaše brendirane majice na korporativnom teambuildingu ili bočice za vodu u teretanu. Neka piju kavu iz handmade šalica za kavu s vašim bojama i logotipom, neka promoviraju vašu misiju kroz slogan na platnenoj vrećici savršenoj za vikend shopping. ⠀
Zaključak?
Merch je ozbiljan alat za promociju i oglašavanje, ne samo tvrtke / brenda, već ideje, filozofije i vrijednosti iza cijele priče. A kvalitetan merch je i dodatan izvor zarade.
Samo treba malo kreativnosti. Bez trodijelnih šablonskih kalendara s fotkom pogona tvornice na vrhu. Nemamo ništa protiv kemijski i kalendara, ali sam promotivni materijal, ako želite dodanu vrijednost, mora izaći iz šablone, kreativno se izdvojiti i jednostavno biti drugačiji.
Nemate ideje za kvalitetan promo materijal? Javite nam se za savjet.
MARTINA@OMG-AGENCY.HR
👉 NA FACEBOOK ILI INSTAGRAM
Date:
6 rujna, 2022