Misija BLOG – OMG savjeti kako pisati blog za web stranicu

 

Marketing is no longer about the stuff you make, but about the stories you tell.
S. Godin.

 

Kao što Godin jako dobro kaže (a mi stilski prevodimo), marketing se više ne odnosi na stvari koje prodajete, već na priče koje ispričate.

A postoji li bolji način da ispričate priču o sebi, svojoj tvrtki ili proizvodu od – bloga?

Blog je (bar nama) jako draga forma teksta koja „trpi“ sve i svašta. Predstavlja miks stručnog i opuštenog pristupa, a što je najbitnije, daje vam opciju da ispričate svoju priču ili da to netko učini u vaše ime 😀

Iako je u svojim počecima blog bio online forma za (prvenstveno) obznanjivanje mišljenja, danas je blog jedan od osnovnih alata internet marketinga, a time je od opcije postao must have sadržaj koji jednostavno morate imate na svojoj web stranici.

Pisanje bloga ne mora biti nemoguća misija, ali isto tako ne možete samo baciti misli na ekran i stisnuti objavi.

Blog omogućuje iznošenje mišljenja i stavova, ali i obogaćivanje posjetitelja edukativnim sadržajem, analizu i povezivanje s ciljanom publikom. Uz to, kvalitetno napisan blog utječe na SEO i pomaže postaviti vašu web stranicu na vrh tražilica. Ukratko, sve u 1!

Sama pomisao na pisanje bloga vam diže kosu na glavi? Ne znate kako krenuti?
Ne brinite. Posložite misli, odaberite temu i pratite nekoliko provjerenih OMG smjernica.

 

O čemu pisati?

Ideja je ključna!

Ideja je ono što će vas inspirirati, stoga svakako krenite od nje. Pišite tekstove koji će privući publiku, a da su povezani s vašom nišom. Vjerujemo da sami najbolje znate što i kako prezentirati publici, koje teme su bitnije i koje edukativne savjete će vaša publika cijeniti.

Ako ideja ne pada na pamet, uvijek se možete ugledati na veće od sebe. Istražite konkurente, no ne radi kopiranja već zbog inspiracije. Naime, blog funkcionira kao kanal kroz koji razvijate svoj specifičan pristup i komunikaciju s publikom i zato nema kopiranja, jer nešto što drugima prolazi, vama može naštetiti.

Postavite jasne ciljeve i definirajte svoju publiku

Promocija proizvoda i usluga je svakako osnovna motivacija pisanja blogova, no ciljevi pisanja tekstova za web stranicu mogu biti i poboljšanje pozicije na tražilicama, edukacija publike i još mnogo toga. Koji su vaši ciljevi? Odaberite ih nekoliko i krenite u tom smjeru.

Kako bi definirali ciljeve, morate upoznati svoju publiku, odnosno čitatelje kojima se u blogovima obraćate. Saznajte tko su, u koje dobne skupine spadaju, što vole, što čitaju, što ih zanima i što rade u slobodno vrijeme.

Dodana vrijednost za čitatelje bloga

Jedna od najvažnijih kuka za privlačenje čitatelja je svakako naslov, koji mora biti posebno kreativan, no nakon početnog klika ne smijete razočarati svog čitatelja. Nakon što ste ga „dovukli“ na tekst, očekivanja su mu velika, a na vama je da ta očekivanja (i potrebe) zadovoljite.

Ispričajte mu šalu ili zanimljivu anegdotu, a zatim ga educirajte, oplemenite novim znanjem i informacijama, usmjerite i riješite sve njegove trenutne probleme (zbog kojih je i krenuo u istraživanje teme koja ga je dovela na vaš blog).

Važno je da sadržaj bloga bude relevantan, zanimljiv i da na svoj način ispričate svoju priču.
Par savjeta o tome kako ispričati svoju priču, možete naći ovdje.

NE zaboravite na SEO i ključne riječi

Prije pisanja samog teksta bloga, svakako posvetite dio vremena na istraživanje teme i ključnih riječi pod kojima se ta tematika nalazi na tražilicama. Te ključne riječi iskoristiti kod pisanja naslova, podnaslova i nekoliko puta u tekstu (nemojte pretjerivati).

Uz ključne riječi, u tekst svakako ubacite meta opis bloga, vanjske linkove koji linkaju na izvore informacija koje navodite ili primjere koje želite istaknuti te unutarnje linkove na npr. starije blogove čija tema se spominje u novom blogu.

Fotografija i infografike

Fotografije koje prate vaš blog su također bitan faktor privlačenja klikova i posjetitelja. Koristite fotografije koje su kvalitetne i relevantne, ali i efektne. Ako nemate autorskih fotografija, besplatne primjerke možete naći na www.freepik.com ili www.pixaby.com. Utpikajte ključne riječi i pronađite savršenu fotografiju.

Fotografije koje stavljate kao naslovnu ili unutar teksta svakako preimenujte i optimizirajte, jer Google prati i fotografske sadržaje.

Ubacite Call to action

Kao što smo već pisali u smjernicama Što i kako objaviti na Facebooku, Call to action ili poziv na akciju je “točka na i” vaše objave, odnosno teksta. Rezervirajte dio bloga na motivaciju svog čitatelja – kroz CTA. Pozovite ga da komentira, izrazi svoje mišljenje ili vam se javi za dodatne informacije, smjernice, pomoć ili ponudu. Kako?

Evo primjera:

 

TREBATE SAVJET, USLUGU PISANJA CONTENTA I/ILI BLOGOVA, VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA ILI STRATEGIJU OGLAŠAVANJA?

Javite nam se na MARTINA@OMG-AGENCY.HR 

👉 na Facebook ili Instagram

 

Date: