Što sve možete zaj… u objavama na društvenim mrežama?

Konačno je pala odluka. Ušli ste u svijet društvenih mreža, pootvarali profile i pobacali fotke, ali publika vas ignorira, a broj pratitelja ne mrda?

Možda je vrijeme za kratku analizu i pregled potencijalnih grešaka koje ste napravili u objavama na društvenim mrežama.

Krećemo s nekoliko lakših!

Privatni profil nije profi

Ako promovirate brend, tvrtku ili proizvod treba vam business profil. Objave o navedenim temama na osobnom profilu publici govore da nemate vremena, profesionalnosti, znanja… Ništa dobro. Uz to, poslovni profili i stranice nude cijeli niz mogućnosti za tvrtke, koje osobni ne nude.

FOTOGRAFIJA = nula riječi

Fotografija inače govori tisuću riječi, ali ne ako je krivih dimenzija, odrezana ili tekst na njoj nečitljiv zbog „premalo“ piksela.

Objava fotografije neprilagođenih dimenzija je jedna od najčešćih grešaka na društvenim mrežama, a koju je zapravo najjednostavnije izbjeći. Postoji mnogo web stranica na kojima možete naći točne i ažurne dimenzije fotografija za pojedine društvene mreže i pojedine vrsta objava za te mreže, a isto tako postoji mnogo online alata za obradu fotki poput www.pixlr.com i alata za izradu vizuala poput www.canva.com.

Obrada fotografija i vizuala je jednostavna, a procesi intuitivni.

Objave sadržaja bez uma i razuma

Nasumična objava sadržaja na vašem profilu (bilo koje odabrane društvene mreže) ne predstavlja kvalitetnu komunikaciju prema publici. Ne mora baš svaka objava biti na sekundu prema planu, ali istraživanje navika vaše publike omogućit će vam tempiranje objava baš onda kad su vaši pratitelji online. U ovoj misiji mogu pomoći alati poput Facebook ili Instagram Insights. Što i kako objaviti na Facebook stranici pronađite ovdje.

Tu svakako spada i spamanje, odnosno non-stop objave irelevantnog sadržaja (teksta ili fotografije) koji nije kvalitetan, informativan, zabavan… već s vremenom stvara kontraefekt među publikom (koja vaš sadržaj više neće ni registrirati).

Nelektorirai tekst

Kod pisanja teksta objave pripazite na stilsku i gramatičku točnost. Čitatelji će vam biti zahvalni jer elektorirani i gramatični netočni tekstovi ponovno vašoj publici govore da nemate vremena, profesionalnosti, znanja…

Obratite pažnju i na naslove koji ne smiju biti dosadni, već privlačiti pažnju.

Kod objava sadržaja npr. na Instagramu obratite pozornost na činjenicu da u statusima nije moguće kliknuti na link, pa je bolje staviti tekst tipa: „Više saznaj klikom na link u BIO!“. Više o Instagramu možete naučiti ovdje FOLLOW ME – Kako Instagram (is)koristiti u marketing svrhe?

(NE)komuniciranje

Publika želi odgovore i želi ih odmah. Ignoriranje upita i javnih komentara (posebice onih negativnih) će naljutiti pratitelje koji se više neće vratiti. Na sve upite odgovorite u razumnom roku, a na one negativne reagirajte s isprikom i strpljenjem. Nikako nemojte brisati negativne komentare, jer time dajete dojam kao da nešto skrivate. Neki čitatelji će svojim komentarima provocirati, zato je bitno strpljenje. Ne spuštajte se na nižu razinu, već budite profesionalni, ali pristupačni.

Objave na “krivoj” društvenoj mreži

Svaka društvena platforma ima svoje teme, pravila, a time i publiku. Objava koja će skupiti brdo lajkova na Facebooku ne mora biti prikladno za LinkedIn. I obratno. Proučite prednosti (i nedostatke) svake društvene mreže i fokusirajte se na onu ili one koje su najbliže vašoj publici. Održavanje društvenih mreža iziskuje vaše vrijeme, planiranje i kreativnost. Krenite postepeno i učite u hodu.

Evo par pitanja/smjernica za proći prije objave:

IDEJA
Ima li objava vrijednost? 
Da li je u skladu s platformom?
Da li je u najboljem formatu (tekst i fotografija)?
Da li je sada najbolje vrijeme za objavu?

OBJAVA!

THINK before you POST 🙂


Trebate pomoć u vođenju društvenih mreža?
Javite nam se na
 MARTINA@OMG-AGENCY.HR 

👉 na Facebook ili Instagram

Date: