Što i kako objaviti na Facebook stranici

 

Znate onu staru „Ako nije na Facebooku nije se dogodilo“? Morate priznati da je to postalo apsolutna istina. Rijetki su oni koji nemaju svoj Facebook profil, a sve rjeđe su i tvrtke koje (još) ne koriste prednosti Facebook stranice za prezentaciju i oglašavanje svojih proizvoda i usluga.

Ako nam ne vjerujete, evo što kažu brojke. Facebook je početkom 2020. godine objavio kako je broj korisnika u samo prva tri mjeseca ove godine porastao za 100 milijuna (dvostruko više nego inače). Time je Facebook i dalje najveća društvena mreža na našoj planeti s 2,6 milijardi korisnika.

Dakle, opcija ignoriranja važnosti Facebooka (i važnosti komuniciranja preko ove mreže), nije opcija. Ipak, sama prisutnost nije dovoljna. Kao i kroz sve ostale online i offline kanale, za Facebook trebate imati određenu komunikacijsku i oglašavačku strategiju, stvoriti poseban pristup i njegovati odnose sa svojim pratiteljima.

 

Facebook objava – Što napisati i kako oblikovati sadržaj?

Smjernice za tehničku stranu pokretanja i oblikovanja Facebook stranice za vašu tvrtku možete sami istražiti, zaista nije teško. Mi ćemo se koncentrirati na par savjeta o tome što objaviti kada je Facebook stranica spremna za publiku i lajkove.

Naime, prošli su dani kada je bilo dovoljno objaviti fotografiju, par riječi i 3 smajleka. Facebook detaljno prati što i kako objavljujete, motivira na kreativnost i istu nagrađuje većom vidljivošću vaše objave.

Pismenost i gramatička točnost su apsolutni must have, a uz to morate definirati svoje ključne riječi (zbog optimizacije), biti jasni i komunicirati prema željenoj (ciljanoj publici), izazvati emocije, odnosno reakciju čitatelja te odabrati kvalitetnu fotografiju.

 

Donosimo par smjernica što i kako objaviti na vašoj Facebook stranici:

1. Kvalitetna fotografija je najvažniji dio Facebook objave

 

Fotografija koja čini najistaknutiji dio objave mora biti definiranih dimenzija, ne smije biti mutna i naravno mora izazvati reakciju (emociju) posjetitelja Facebook stranice. Isto tako mora biti vezana uz temu objave (popratni tekst). Dimenzije fotografija za pojedine Facebook kanale su dostupne online, te je izuzetno važno poštivati ih jer inače će se na vašoj objavi pojaviti fotografije koje su mutne ili izrezane na fiksnu dimenziju, što može ograničiti vašu poruku.

 

2. Komunicirajte kratku i jasnu poruku

 

Svaki korisnik Facebooka naviknut je da ga se u svakoj sekundi bombardira s brdom informacija, akcija i ponuda kod scrollanja. Zato vaša poruka mora biti „u sridu“ i što kraća. Bitan je i ton obraćanja publici, a prema „nepisanim“ pravilima, na Facebooku se koristi prijateljski ton, odnosno komunikacija bez „VIkanja“. Dakle, u svojoj objavi svakako koristite „TI“, jer ćete inače među posjetiteljima postići nepotreban osjećaj neopuštenosti i strogoće.

 

3. Izazovite reakciju

 

Poanta je posjetitelja stranice pretvoriti u kupca. Svojom objavom (fotografijom i tekstom) trebate educirati, animirati, usrećiti, rastužiti ili nešto treće. Svaka objava mora na neki način iznenaditi i zainteresirati posjetitelja, ponuditi mu dodanu vrijednost zbog koje će pročitati više, kliknuti na link uz objavu ili vas kontaktirati. Iskreno, vrsta emocije koju ćete dobiti svojom objavom nije toliko ni bitna (Facebook korisnici su navikli na sve), bitno je da izazovete reakciju.

 

4. Uključite poziv na akciju

 

Call to action (CTA) ili poziv na akciju je „točka na i“ vaše objave.
Riječ je o pozivu kojim posjetitelja motivirate da sazna više, klikne na link, ispuni anketu ili se prijavi za newsletter. Bez CTA vaša objava neće imati efekta.

 

5. Budite dostupni vašim Facebook korisnicima

 

Kada je vaša Facebook stranica live i kada na njoj redovito objavljujete objave i oglase, pojavit će se sve više posjetitelja s pitanjima i upitima. Važno je da ste im na raspolaganju. Publika je navikla (i od toga ne odstupa) da su joj informacije dostupne u svako vrijeme, te je na vama da tu potrebu zadovoljite. Dodatna vrijednost komunikacije s posjetiteljima je izuzetno važan feedback o pozitivnim i negativnim aspektima vaših proizvoda i usluga. Negativan feedback će vam pomoći da unaprijedite poslovanje, a pozitivan za dizanje rejtinga među drugim (novim) korisnicima i kupcima.

Svakako pronađite način da pohvale kupaca prezentirate drugim korisnicima, jer upravo iskustva kupaca su izvori informacija kojima drugi kupci najviše vjeruju.

 

Za par dodatnih smjernica pročitajte blog Content marketing ili kako ispričati vašu priču. 

 

AKO TREBATE SAVJET, USLUGU PISANJA CONTENTA I BLOGOVA, VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA ILI STRATEGIJU OGLAŠAVANJA

Javite nam se na MARTINA@OMG-AGENCY.HR 

👉 na Facebook ili Instagram

Date: