FOLLOW ME – Kako Instagram (is)koristiti u marketing svrhe?

 

Instagram je društvena mreža za dijeljenje fotografija i videozapisa koja će, prema mnogim izvorima, po broju korisnika uskoro dostići ( možda i prestići) Facebook. Podaci koje nam donosi www.wearesocial.com govore da u 2020. godini čak 3.08 bilijuna ljudi na svijetu koristi društvene mreže, a cca 928 milijuna od njih ima Instagram profil. Dakle, utjecaj ove mreže je više nego jasan.

No kako koristiti Instagram u marketing svrhe?

Instagram na prvu ne izgleda kao savršen alat za promociju i marketing jer naglasak stavlja na fotografije, ne dopušta ubacivanje live linkova (osim u BIO), komentari su rjeđi nego na Facebooku, a i pravila oko reklamiranja u komentarima su mnogo stroža.

Ipak, velika prednost Instagrama je opcija lajk. Kada netko objavi fotografiju nove frizure, zalaska sunca ili preslatkog ljubimca, on ili ona želi vaš lajk. I najbitnije je to što oni vaš lajk (odnosno lajk s profila vaše tvrtke) neće doživjeti kao reklamu, ali će ga primijetiti, a možda i kliknuti follow.

Pa zašto onda tu situaciju ne iskoristiti za promociju profila vaše tvrtke, novolansiranog proizvoda ili usluge koje odnedavno pružate svojim klijentima?

No, kako motivirati korisnike Instagrama da nakon što vi lajkate njihove, oni lajkaju vaše objave i da zaprate vaš Instagram profil?

Donosimo par OMG savjeta kako otvoriti Instagram profil tvrtke i skupiti pratitelje:

 

1. Otvorite profil svoje tvrtke caffe bara, teretane, trgovine…

Skinite Instagram aplikaciju na svoj mobitel i pratite korake za otvaranje profila (bitno je kliknuti da je profil javan kako bi vas svi zainteresirani mogli vidjeti). Kao username postavite nešto relevantno, nešto što će vašim potencijalnim pratiteljima na prvi pogled objasniti tko ste i/ili čime se bavite. Ubacite naziv tvrtke, ključne riječi ili geografsku lokaciju i pamtljivu profilnu sliku (kod poslovnih profila to je najčešće logotip tvrtke).

 

2. BIO

Na vrhu profila Instagram nam omogućuje unos opisa tvrtke u do max 15 znakova. Ovaj zadatak može biti pravi izazov jer trebate smisliti par zanimljivih rečenica u koje ćete ubaciti sve one informacije koje želite da vaši followeri znaju o vama. Ali izvedivo je. Budite kreativni i ubacite pokoji emoji. Svakako ubacite kontakt telefon i/ili web adresu.

 

3. Redovito objavljujte Instagram postove, story…

Objave neka budu opuštene, ali reprezentativne. Prikažite zanimljive ili smiješne dnevne situacije, savršeno fotografirane proizvode, lokacije na kojima ostvarujete nove suradnje, provodite teambuilding ili jednostavnu fotku jutarnje šalice kave koja će vas razbuditi za novi radni dan. Odaberite paletu boja i provucite sve svoje fotografije kroz filtere (max 2 ili 3 vrste). To će osigurati da fotografije na vašem profilu zajedno stvore jednu priču. Koristite boje iz svog vizualnog identiteta. Na svaku fotku možete dodati i logotip.

Tekst koji prati fotografiju također neka bude kratak i jasan, a obzirom da Instagram ne dopušta linkove u opisu objave, svoje pratitelje uvijek možete pozvati da, npr. vaš blog pročitaju preko linka u BIO.

Par OMG savjeta o pisanju blogova možete naći u našoj objavi – MISIJA BLOG.

4. Zapratite slične profile i lajkajte zanimljive objave

Malo istraživanje će pomoći da pronađete profile sa sličnim interesima (po ključnim riječima), a uz njih i svoju ciljanu publiku! Jer tko prati njih, vrlo vjerojatno će biti zainteresiran i za vas. Publiku možete naći i prema geografskim lokacijama (npr. grad, županija…).

5. #hashtagovi

U Instagram objavi možete koristiti i do 30 hashtagova, a Instagram storyu do 10. No prije nego nakrcate svoju objavu hashtagovima, ponovno se bacite u malo istraživanje.

Izaberite par relevantnih tagova jer ćete time pomoći svojim followerima da vas lakše primijete i nađu. Proučite konkurenciju ili Influencere iz vaše niše, i naravno stvorite vlastiti hashtag koji će pratiti svaku vašu objavu. Svoj hastah ubacite u BIO i koristite na svim ostalim promotivnim materijalima. Budite kreativni i originalni, ali i kratki te lako pamtljivi. Jednostavno, zar ne? 😀

 

Ono što morate znati jest da Instagram prati sve vaše objave, ali i reakcije na njih. Dakle, ako prikupite više lajkove, komentara, pregleda videozapisa i slično, Instagram će vašu objavu ocijeniti kvalitetnom, a Instagramov algoritam će je prikazati većem broju korisnika.

Ovo je jedan od mnogih razloga zašto je dobro poznavati svoju publiku, posebice njihov lifestyle, jer ćete na temelju njega prepoznati savršen trenutak za objavu – kada je najveći broj vaših pratitelja online.

 

Što se pak hashtagova tiče, nažalost sve je više korisnika Instagrama koji istražuju najpopularnije tagove i lajkaju fotografije vezane uz njih u nadi da ćete vi povratno lajkati njihove objave, a ne zato što su zainteresirani za vas ili vaš proizvod. Pa bi naš savjet bio da izbjegavate one naaajpopularnije hashtagove.

Prikupljanje Instagram pratitelja nije lak posao, no ako ćete biti vjerni svom stilu, aktivni i kreativni – they will follow.

 

Ako zatrebate pomoć, javite nam se

NA INFO@OMG-AGENCY.HR
ili na Facebook
ili naravno na 👉 Instagram 😉

Date: