Kad netko kaže Apple – Brend ili ne?

 

Kad netko kaže Apple prva pomisao vam 100% nije „Što ovaj glumi i zašto ne priča hrvatski!?“, nego vam mozak automatski prebacuje na sve fine digitalne stvarčice koje nam ova kompanija nudi. Jer ovaj naš „glumac“ ne cilja na finu, crvenu ili zelenu, zdravu jabuku, već tvrtku Apple, koja se duže vrijeme ne skida s prvog mjesta ljestvice najboljih globalnih brendova.

Dapače, kada u Google utipkate “apple”, na prvih nekoliko stranica će vam se izlistati sve informacije, novosti, trgovine i web shopovi gdje možete kupiti Apple uređaje, dok će vam se pod pretraživanjem po slikama zacrveniti tek pokoja voćka.

Kako je jedna tvrtka uspjela premostiti refleksne reakcije, te naše moždane putanje sa zdrave voćke (koja postoji od početka svijeta i bar se jedna uvijek nalazi u vašem hladnjaku), preusmjeriti prvenstveno na računala? I ne samo računala već elegantna računala visoke razine funkcionalnosti koja su jednostavna za koristiti, intuitivna, moderna… Odgovor je jednostavan – brendiranjem!

 

I onda se neš brendirati!?

 

Što je brend ovdje nećemo objašnjavati, osim kroz živopisne primjere poput ovog gore. Možemo samo spomenuti da definicija ima mnogo, no činjenica jest da brand svakome može značiti nešto drugo, ovisno o okolnostima i situacijama u kojima se pojedinac nalazi sada ili se nalazio kod prvog kontakta s određenim brandom. Dakle, jednostavnije rečeno, brend je način na koji nas naši kupci i publika vide, što im se prvo pojavi u glavi (jabuka ili računalo) pri spominjanju vašeg imena, slogana ili reklame.

Ipak, svaki kvalitetno definiran brand donosi skup prepoznatljivih ideja, osjećaja i „ono nešto“ po čemu je jedinstven (ili bar drugačiji od konkurencije).

 

Što svaki brend mora imati?

 

S tehničke strane, svaki kvalitetan brand ima ime, slogan i logo kao bazu vizualnog identiteta, na temelju čega se dalje izgrađuje dizajn posjetnica, letaka, web stranice, ambalaže, itd…

Da bi bili vjerni svom brandu, kod svih online i offline aktivnosti, morate koristiti iste boje, isti logotip i slogan, font, stil pisanja i sve ostalo po čemu ste prepoznatljivi.

OMG savjete kako ispričati svoju priču možete naći ovdje, a par smjernica o važnosti web stranice – ovdje.

Microsoft, Intel, Toyota, Mercedes-Benz, Prada, Chanel, Coca Cola, Pepsi… Svaki je na svoj način prepoznatljiv, a opet jedinstven. Da, čak i Coca Cola i Pepsi.

Stvaranjem kvalitetnog branda i respektiranjem njegovih kvaliteta, privući ćete i zadržati klijente, stvoriti zajednicu fanova koji će se uvijek vraćati, ali i utjecati na mišljenja svojih zaposlenika i partnera.

Bacite oko na najbolje brendove u 2019. godini i pokušajte tvrditi da smo u krivu – LINK.

Sam proces brendiranja može se razlomiti u fazu strategije branda, identiteta branda i marketinga branda. Svaka od tih faza ima svoje podprocese, ali najbitnije značajke kojima treba težiti su unificiranost, jedinstvenost, relevantnost i kvalitetan sadržaj!

Ako niste sigurni kako krenuti ili u bilo kojem trenu zapnete (i želite našu pomoć/ponudu), javite nam se na:

 

MARTINA@OMG-AGENCY.HR 

👉 na Facebook ili Instagram

Date: